αναδημοσίευση ρεπορτάζ
από την εφημερίδα: ΕΘΝΟΣ
«Τίνα-ξε στον αέρα την ανάπτυξη»! Με αυτό το λογοπαίγνιο βουλευτές και υπουργοί εκφράζουν την αγωνία τους για τις συνεχιζόμενες καθυστερήσεις έργων που εντάσσονται στην ευθύνη ή έστω σε συναρμοδιότητα του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Η Τ. Μπιρμπίλη ήταν, άλλωστε, ένα από τα φαβορί προς αποχώρηση στον πρόσφατο ανασχηματισμό, αλλά προς έκπληξη των περισσοτέρων διατήρησε το χαρτοφυλάκιό της. Απλά, ο πρωθυπουργός της έστειλε ως αναπληρωτή υπουργό με αρμοδιότητα την ενέργεια τον Ν. Σηφουνάκη, καθώς στον κρίσιμο αυτό τομέα έχουν κολλήσει σχεδόν όλες οι επενδύσεις. Η ανησυχία επεκτείνεται στο σύνολο του υπουργικού συμβουλίου, καθώς πολλές από τις δράσεις που θα έπρεπε να έχουν προχωρήσει εντάσσονται μέσα στις δεσμεύσεις του μνημονίου.
Το υπουργείο Οικονομικών είχε υπολογίσει έσοδα από τους ημιυπαίθριους, αλλά το μισό βήμα που έκανε η Τ. Μπιρμπίλη δεν στάθηκε ικανό να στείλει τους πολίτες στις πολεοδομίες. Ετσι, ο Γ. Παπακωνσταντίνου βλέπει με τρόμο τη μαύρη τρύπα στα έσοδα να μεγαλώνει. Το πρόβλημα έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις στο εσωτερικό της κυβέρνησης, η οποία αναζητεί τρόπους να αναθερμάνει τη δημόσια συζήτηση για το θέμα. Ορισμένοι εισηγούνται διορθωτική παρέμβαση από το υπουργείο Περιβάλλοντος, καλώντας την υπουργό να ξεκαθαρίσει το τοπίο, δίνοντας διαβεβαιώσεις στους πολίτες πως δεν θα έχουν άλλη επιβάρυνση, πέραν του προστίμου νομιμοποίησης. Κάποιοι πιο τολμηροί εισηγούνται να παραταθεί η νομιμοποίηση για περίοδο πέραν των 40 ετών, στα όρια αντοχών των οικοδομών.
Στον ίδιο τομέα στην πλατεία Συντάγματος αναμένουν και τα έσοδα που είχαν υπολογίσει από τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων. Εδώ όμως κι αν είναι το τοπίο θολό, γεγονός που κάνει τους πολίτες καχύποπτους. «Οσο καθυστερούμε, βαθαίνει η ύφεση και μετά οι πολίτες και να θέλουν δεν θα έχουν λεφτά» προειδοποιούν συνεργάτες του υπουργού Οικονομικών.
Οι διαρροές
Πλήγμα στην οικοδομή, που από «ατμομηχανή» της οικονομίας έχει γίνει «εγκαταλελειμμένο βαγόνι», αποτελούν και οι διαρροές για αλλαγή των όρων εκτός σχεδίου δόμησης. Ανθρωποι που είχαν επενδύσει σε τέσσερα στρέμματα ακούν για έξι και πανικοβάλλονται, ενώ άλλοι που είχαν αποφασίσει να κάνουν κάποια αγορά την καθυστερούν αναμένοντας πότε το υπουργείο Περιβάλλοντος θα ξεκαθαρίσει τη θέση του.
Η υπουργός Περιβάλλοντος φέρεται από τους συναρμόδιους υπουργούς να έχει στυλώσει τα πόδια και στο θέμα της πετρελαιοκίνησης. Ενα θέμα το οποίο ζητεί μετ’ επιτάσεως ο κλάδος των εμπόρων αυτοκινήτων, που μαστίζονται από την κρίση, βλέποντας τις πωλήσεις τους να κατρακυλούν. Τόσο στις νέες ταξινομήσεις, όσο και στην αγορά μεταχειρισμένων το τοπίο είναι εφιαλτικό με εκατοντάδες επιχειρήσεις να κλείνουν και τους εργαζόμενους να μένουν στον δρόμο.
Στην ίδια κατηγορία εντάσσεται και το θέμα των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Η έμπνευση για τα πράσινα τέλη, που απογείωσε το κόστος για τα παλιά αυτοκίνητα, οδήγησε στο «κίνημα» της κατάθεσης των πινακίδων. Για έναν πολίτη ήταν πιο εύκολο να αποσύρει από την κυκλοφορία ή από τη νομιμότητα το όχημά του, παρά να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας πάνω από? 1.000 ευρώ!
Με αυτά κι αυτά πληθαίνουν στην κυβέρνηση όσοι χαρακτηρίζουν την Τ. Μπιρμπίλη «μοιραίο πρόσωπο» για την ανάπτυξη. Βέβαια, δεν αποδίδουν πρόθεση στην υπουργό Περιβάλλοντος, απλά «πολιτική απειρία». Η ουσία, όμως, παραμένει η ίδια. Ισως γι' αυτό ο πρωθυπουργός επέλεξε τον Χ. Παμπούκη για τις επενδύσεις και τον Θ. Πάγκαλο ως συντονιστή της διυπουργικής για την ανάπτυξη.
Αν συμπεριληφθεί στην «ομάδα» και ο έμπειρος Δ. Ρέππας, που προτείνει να προχωρήσουν τα έργα με συμβάσεις παραχώρησης, τότε δημιουργείται η κρίσιμη μάζα που απαιτείται για να ξεμπλοκαριστούν τα πράγματα και να μη γίνει πράξη η εφιαλτική πρόβλεψη για 1 εκ. ανέργους στην Ελλάδα!
Περιμένουν ακόμη τα σχέδια
Την ώρα που η χώρα καίγεται για επενδύσεις και οι προτάσεις διαδέχονται η μία την άλλη, η Τ. Μπιρμπίλη φαίνεται να μένει στη θέση για δημιουργία πάρκου στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού. Παρά το ότι ο Ισπανός αρχιτέκτονας, που αναμόρφωσε τη Βαρκελώνη, Χ. Αθεμπίγιο, πρόσωπο που εμπιστεύεται ο Γ. Παπανδρέου, έχει χαρακτηρίσει αυτή την προοπτική καταστροφική.
Και την ώρα που το πάρκο περιβαλλοντικής ευαισθησίας στο Ιλιον έχει αφεθεί στην τύχη του, ενώ από το φιλόδοξο πρόγραμμα για την Αθήνα (π.χ. πεζόδρομος Πανεπιστημίου) δεν έχει γίνει τίποτα. Απορία προκάλεσαν στους γνωρίζοντες και τα έργα που εξήγγειλε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη, απορία για το πού θα βρεθούν τα λεφτά για την υλοποίησή τους.
Τσάμπα οι ουρές
Στον τομέα των ΑΠΕ το μόνο σχέδιο που προχώρησε ήταν τα φωτοβολταϊκά με γεωργούς, οι οποίοι στήθηκαν για ώρες στις ουρές, προκειμένου να ενταχθούν στο πρόγραμμα. Μόνο που έχουν διατυπωθεί ήδη δεύτερες σκέψεις και είναι πολύ πιθανό να τους μείνει μόνο η ταλαιπωρία. «Γιατί τα χωράφια είναι για να καλλιεργούνται» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στις κατ’ ιδίαν συνομιλίες του κορυφαίος υπουργός.
Στην κυβέρνηση ακόμη περιμένουν να δουν τα σχέδια για τεράστια πάρκα με ανεμογεννήτριες στο Αιγαίο, ενώ δεν αντιλαμβάνονται πού έχει κολλήσει το θέμα των φωτοβολταϊκών πάρκων. Συναφές και τεράστιο είναι το θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών, όπου με τη χώρα να τρώει πρόστιμα για τις χωματερές και να έχει ανάγκη από επενδύσεις δεν έχει προχωρήσει κανένα από τα σχετικά έργα. Η κυβέρνηση κράτησε αρχικά χαμηλούς τόνους στη συμφωνία με το Κατάρ φοβούμενη την αντίδραση της υπουργού Περιβάλλοντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου