Τρίτη 10 Μαΐου 2016

Ο Καραμανλής ο νεότερος «ενώνει» όλη τη Νέα Δημοκρατία – Η κίνηση ματ

Μετά από πρωτοβουλία του Υπεύθυνου του Τομέα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Σερρών, κ. Κώστα Καραμανλή, κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή ερώτηση σύσσωμης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας προς τους αρμόδιους Υπουργούς, σχετικά με τη συνεχιζόμενη κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη.







Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως, όπως αναφέραμε, την ερώτηση υπογράφει όλη η κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ, συμπεριλαμβανομένων των πρώην Πρωθυπουργών Κώστα Καραμανλή, Αντώνη Σαμαρά αλλά και του πρώην Προέδρου του κόμματος, Βαγγέλη Μεϊμαράκη αλλά και της Ντόρας Μπακογιάννη.



Για το θέμα αυτό, ο κ. Καραμανλής έκανε την ακόλουθη δήλωση:



«Από την πρώτη στιγμή επισημάναμε στην κυβέρνηση τα τεράστια προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει η κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης από παράτυπους μετανάστες και πρόσφυγες. Τόσο στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, όσο και με δημόσιες παρεμβάσεις, βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας προσπαθήσαμε να κινητοποιήσουμε τους αρμόδιους Υπουργούς για να λάβουν τα απαιτούμενα μέτρα.

Δυστυχώς, αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ότι η κυβέρνηση ζει σε έναν άλλον κόσμο. Οι αρμόδιοι είτε δεν εμφανίζονταν στη Βουλή, είτε δεν αντιλαμβάνονταν το μέγεθος του προβλήματος, είτε δεσμεύονταν ότι με κάποιο μαγικό τρόπο τα πάντα θα έχουν λυθεί «μέχρι το Πάσχα».



Το αποτέλεσμα; Η κατάληψη συνεχίζεται ακόμα, για περισσότερες από 50 ημέρες. Προφανώς και σε αυτή την περίπτωση δεν μας έλεγαν ψέματα, αλλά είχαν αυταπάτες… Πόσο ακόμα, όμως, μπορεί να αντέξει ο τόπος να πληρώνει τις αυταπάτες τους;

Πόσο ακόμα μπορούν να αντέξουν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, ιδίως της Β.Ελλάδος; Γνωρίζουν οι αυταπατώμενοι αρμόδιοι Υπουργοί ότι κάθε δρομολόγιο που αναγκαστικά εκτελείται μέσω Βουλγαρίας, κοστίζει 5-10.000 ευρώ παραπάνω και διαρκεί έως και δύο ημέρες περισσότερο;

Πόσο ακόμα μπορεί να αντέξει την απαξίωση το δίκτυο μεταφορών της χώρας και ιδίως η υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

Γνωρίζουν οι αυταπατώμενοι αρμόδιοι Υπουργοί ότι η ζημιά της εταιρείας εκτιμάται ήδη στα 5 εκ. ευρώ;

Πόσο ακόμα μπορεί να αντέξει ολόκληρη η ελληνική οικονομία, σε μια τόσο δύσκολη περίοδο, σε όλα τα δεινά που έχει να αντιμετωπίσει να προστίθενται και τα κάθε μέρα και πιο καταστροφικά αποτελέσματα αυτής της κατάληψης;

Γνωρίζουν οι αυταπατώμενοι αρμόδιοι Υπουργοί ότι επιχειρήσεις κάθε είδους -ακόμα και  στρατηγικής σημασίας, όπως η ΔΕΗ- έχουν πλέον σοβαρά προβλήματα στην παραγωγική δραστηριότητα και το σχεδιασμό τους; Γνωρίζουν ότι πολλές πολυεθνικές εταιρείες, που διακινούν τα προϊόντα τους στην Ευρώπη μέσω Ελλάδος ενδέχεται να επιλέξουν άλλη διαδρομή; Ήδη το έκανε η Hewlett Packard. Γνωρίζουν ότι κάποιες εταιρείες ενδέχεται ακόμα και να απαιτήσουν την καταβολή αποζημιώσεων, λόγω της ζημιάς που υφίστανται;

Και βέβαια, πέρα από τα τεράστια οικονομικά προβλήματα, πόσο ακόμα μπορεί να συνεχιστεί η κυβερνητική αδιαφορία για το ανθρώπινο δράμα της Ειδομένης;



Αυτή η κατάσταση είναι πρωτοφανής και σίγουρα δεν έχει προηγούμενο σε άλλη προηγμένη ευρωπαϊκή χώρα. Επιτέλους, αυτή η κυβέρνηση πέρα από τις αυταπάτες της πρέπει να δώσει και κάποια λύση στα μεγάλα προβλήματα που η ίδια έχει δημιουργήσει.»



Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:





Προς:

Κύριο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Κύριο Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Κύριο Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού

Κύριο Υπουργό Οικονομικών





ΘΕΜΑ: «Οι καταστροφικές επιπτώσεις στην οικονομία, στις επιχειρήσεις και τον τομέα των μεταφορών από τη συνεχιζόμενη κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη»





Κύριοι Υπουργοί,



Η συνεχιζόμενη κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης από παράτυπους μετανάστες και πρόσφυγες για περισσότερες από 50 ημέρες, έχει προκαλέσει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία, στις επιχειρήσεις αλλά και τον τομέα των μεταφορών, τις οποίες μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας έχουν επισημάνει τόσο με δηλώσεις τους, όσο και με ερωτήσεις τους, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Ενδεικτικά σας αναφέρουμε την επίκαιρη ερώτηση του κου Κωστή Χατζηδάκη, η οποία συζητήθηκε στις 21 Απριλίου, χωρίς να λάβουμε επαρκείς απαντήσεις από την Υφυπουργό κα. Μ. Χρυσοβελώνη, μια που ο κ. Χρ. Σπίρτζης απέφυγε να προσέλθει στην Ολομέλεια, τις ερωτήσεις της κας Ντ. Μπακογιάννη (15/4), των κ.κ. Β. Κικίλια και Στ. Καλαφάτη (4/5), καθώς και τη δήλωση (24/3) εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας του κου Κώστα Καραμανλή.

Κοινή πεποίθηση όλων μας αποτελεί το γεγονός ότι το Κράτος είναι ουσιαστικά απόν, αδυνατεί να διασφαλίσει το στοιχειώδες και το αυτονόητο: την ελεύθερη διακίνηση προϊόντων και την ομαλή λειτουργία των συγκοινωνιών.

Πρόκειται για μια πρωτοφανή κατάσταση, που δεν έχει προηγούμενο σε άλλη προηγμένη ευρωπαϊκή χώρα.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι προφανείς. Προκαλεί αναμφίβολα εντύπωση η αδράνεια που επιδεικνύουν οι αρμόδιοι υπουργοί σε μια κραυγαλέα περίπτωση παρακώλυσης συγκοινωνιών, με άμεσες αρνητικές συνέπειες στην οικονομία, στις επιχειρήσεις αλλά και την εν γένει εικόνα της χώρας.

Ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής έχει τις ακόλουθες επιπτώσεις:

– Επιφέρει καίριο πλήγμα στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα της Βορείου Ελλάδος. Αναγκάζονται να επιλέγουν άλλες διαδρομές για τη μεταφορά προϊόντων, που αυξάνουν το κόστος ενώ υποχρεώνονται να μεταφέρουν τα προϊόντα τους μέσω Βουλγαρίας, κάτι που έχει αρνητική επίπτωση στους χρόνους παράδοσης αλλά και στις σχέσεις με τους πελάτες τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο ημέρες παραπάνω σε σχέση με τη διαδρομή μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης, ενώ το επιπλέον κόστος υπολογίζεται στα 5-10.000 ευρώ ανά συρμό.

– Απαξιώνεται το δίκτυο μεταφορών της χώρας και ιδιαίτερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα να μειώνεται και η αξία της εταιρείας αλλά και το ενδιαφέρον επενδυτών, εν όψει της επικείμενης αποκρατικοποίησης της εταιρείας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η ζημιά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται στα 5 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα από τα μέσα Απριλίου υπάρχουν εκτεταμένες ακυρώσεις φορτίων από διαμεταφορικές εταιρείες και εταιρείες logistics.

– Υπάρχει καθυστέρηση στην μεταφορά και παράδοση πρώτων υλών σε ελληνικές επιχειρήσεις, κάτι που προκαλεί προβλήματα στην παραγωγική δραστηριότητα και στον επιχειρηματικό σχεδιασμό τους.

Πρόκειται για επιχειρήσεις από όλο το φάσμα, από τη βιομηχανία έως το λιανεμπόριο, αλλά ακόμα και επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας, όπως η ΔΕΗ.

– Πολλές πολυεθνικές εταιρείες, που διακινούν τα προϊόντα τους στην Ευρώπη μέσω του λιμανιού του Πειραιά και του σιδηροδρομικού δικτύου, ενδέχεται να αναστείλουν την επέκταση των δραστηριοτήτων τους στην Ελλάδα ή ακόμα χειρότερα να εγκαταλείψουν τη χώρα.

Θυμίζουμε ότι ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο η Hewlett Packard γνωστοποίησε ότι θα μεταφέρει τα προϊόντα της στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη μέσω του λιμένα Κόπερ της Σλοβενίας, ενώ άλλες πολυεθνικές εταιρείες όπως π.χ. η Sony, η Huawei, η Cisco, η SCA, η Atlas Tapes, η Alpha Glass κ.ά. εξετάζουν πλέον εναλλακτικές διαδρομές.

– Είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να προκύψει οικονομική επιβάρυνση για το Ελληνικό Δημόσιο αφού κάποιες εταιρείες ενδέχεται να απαιτήσουν την καταβολή αποζημιώσεων, λόγω της ζημιάς που υφίστανται από τον συνεχιζόμενο αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη.



Κατόπιν των ανωτέρω

ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί



Με δεδομένο ότι όλες οι μέχρι τώρα προσπάθειες της κυβέρνησης για την απομάκρυνση των παράτυπων μεταναστών και των προσφύγων έχουν στεφθεί με αποτυχία, ποια είναι τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάζονται προκειμένου να απελευθερωθεί άμεσα η σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη;


Έχετε προβεί σε επίσημη αποτίμηση του κόστους που προκαλείται από το συνεχιζόμενο αποκλεισμό στην εθνική οικονομία και τις επιχειρήσεις; Ποιος θα επωμιστεί το κόστος αν κάποιες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τη σιδηροδρομική γραμμή εγείρουν απαιτήσεις αποζημιώσεων από το δημόσιο;


Αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση ότι η απαξίωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του δικτύου της θα επιφέρει καίριο πλήγμα στην οικονομία, δεδομένου ότι η ιδιωτικοποίησή της βρίσκεται σε κομβικό σημείο, με την αναμονή κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών μέχρι τις 31 Μαΐου;




Α/Α


ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ


ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ


ΥΠΟΓΡΑΦΗ

1. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΣΕΡΡΩΝ
2. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΕΣΒΟΥ
3. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
4. ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ
5. ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ
6. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
7. ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΣΕΡΡΩΝ
8. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ-ΜΙΣΕΛ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
9. ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
10. ΒΑΓΙΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
11. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
12. ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
13. ΒΛΑΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
14. ΒΛΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
15. ΒΟΡΙΔΗΣ ΜΑΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
16. ΒΟΥΛΤΕΨΗ ΣΟΦΙΑ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
17. ΒΡΟΥΤΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
18. ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΙΛΚΙΣ
19. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΑΔΩΝΙΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
20. ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
21. ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΠΡΕΒΕΖΗΣ
22. ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
23. ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
24. ΔΑΒΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
25. ΔΕΝΔΙΑΣ ΝΙΚΟΣ Α’ ΑΘΗΝΩΝ
26. ΔΗΜΑΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
27. ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΕΒΡΟΥ
28. ΚΑΒΒΑΔΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ
29. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ ΝΙΚΗΤΑΣ Α’ ΑΘΗΝΩΝ
30. ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
31. ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
32. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΑΝΝΑ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
33. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
34. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΕΛΛΗΣ
35. ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
36. ΚΑΤΣΑΝΙΩΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΧΑΪΑΣ
37. ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ ΚΩΣΤΑΣ Α’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
38. ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ ΣΙΜΟΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
39. ΚΕΛΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ
40. ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΝΙΚΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
41. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΟΛΓΑ Α’ ΑΘΗΝΩΝ
42. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΕΘΥΜΝΗΣ
43. ΚΙΚΙΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ Α’ ΑΘΗΝΩΝ
44. ΚΟΝΣΟΛΑΣ ΜΑΝΟΣ ΔΩΔΕΚΑΝΝΗΣΟΥ
45. ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ ΚΟΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
46. ΚΟΥΚΟΔΗΜΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
47. ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
48. ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΡΑΜΑΣ
49. ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
50. ΜΕΪΜΑΡΑΚΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
51. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ ΝΟΤΗΣ ΧΙΟΥ
52. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΝΤΟΡΑ Α’ ΑΘΗΝΩΝ
53. ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
54. ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
55. ΜΠΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
56. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
57. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ
58. ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
59. ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
60. ΡΑΠΤΗ ΕΛΕΝΑ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
61. ΣΑΛΜΑΣ ΜΑΡΙΟΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
62. ΣΑΜΑΡΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΡ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
63. ΣΚΡΕΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
64. ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
65. ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
66. ΣΤΥΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΤΗΣ
67. ΤΑΣΟΥΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
68. ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΗΛΕΙΑΣ
69. ΤΡΑΓΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Β’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
70. ΤΣΙΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΗΣ
71. ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
72. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ
73. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΚΩΣΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
74. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΠΡ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ

Πηγή: 15minutes.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου