Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010

Σε αντίθετο... δρομολόγιο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βούλα Κεχαγιά, Κώστας Ντελέζος (απο ΤΑ ΝΕΑ)

Εμφυλιοπολεμικό κλίμα δημιουργήθηκε χθες στην κυβέρνηση με αφορμή τις εξαγγελίες ανατροπών σε όλες τις ελλειμματικές ΔΕΚΟ από τον υπουργό των Οικονομικών, την ώρα που οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία της ΕΘΕΛ πραγματοποιούσαν επίσχεση εργασίας διεκδικώντας καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών τους...





Σύμφωνα με πληροφορίες, η παρέμβαση του κ. Παπακωνσταντίνου προκάλεσε έντονη δυσφορία στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κύκλοι του οποίου έλεγαν χθες πως στέλνονται λάθος μηνύματα και πως όλοι οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ και το Δημόσιο έχουν διασφαλισμένους τους μισθούς τους.



«Δεν μπορεί τα ανεξέλεγκτα ελλείμματα των ΔΕΚΟ να πληρώνονται πλέον από τους φορολογούμενους. Τα δάνεια με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου έχουν τελειώσει. Η κατάσταση είναι υπερβολικά σοβαρή για να παίζουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Μega. Ο κ. Παπακωνσταντίνου αποκάλυψε μάλιστα, ότι στην ΕΘΕΛ έχουν εντοπιστεί εργαζόμενοι με μηνιαίες αποδοχές 6.000



και 7.000 ευρώ «που δεν συμβαδίζουν με τα προβλήματα της εταιρείας», ενώ όπως είπε, από την άλλη πλευρά, η «τρόικα απαιτεί οι εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου προς τις ΔΕΚΟ να γραφτούν στο δημόσιο χρέος, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξησή του κατά 4- 5 μονάδες».



Οι συγκεκριμένες αναφορές του Γ. Παπακωνσταντίνου χαρακτηρίστηκαν στρατηγικό λάθος από κύκλους του υπουργείου Υποδομών, οι οποίοι έλεγαν πως λόγω της ολιγωρίας ανώτερων υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών που είχαν τους φακέλους επί δύο ημέρες για τη μισθοδοσία της ΕΘΕΛ στα συρτάρια τους πέρασε το μήνυμα στην κοινή γνώμη ότι η Ελλάδα πτωχεύει και ότι θα κηρύξει στάση πληρωμών.



Αιφνιδιασμός

Την ενόχληση του υπουργείου Υποδομών προκάλεσε όμως, όπως φαίνεται, και η προαναγγελία από πλευράς του υπουργείου Οικονομικών ότι «αναδιαρθρώσεις τύπου ΟΣΕ θα ακολουθήσουν στο σύνολο των ελλειμματικών συγκοινωνιακών φορέων». Η σχετική αναφορά αιφνιδίασε το καθ΄ ύλην αρμόδιο υπουργείο Υποδομών, κύκλοι του οποίου υποστήριζαν ότι δεν είχε προηγηθεί οποιαδήποτε συνεννόηση. Μάλιστα, ανέφεραν ότι «το άνοιγμα πολλών μετώπων ταυτόχρονα, στη δεδομένη δύσκολη συγκυρία, δεν είναι υπέρ του επιθυμητού αποτελέσματος, που θα πρέπει να έχουν οι όποιες διαρθρωτικές παρεμβάσεις». Σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ οι ίδιοι κύκλοι εξηγούσαν πως το σχέδιο για τον ΟΣΕ είναι έτοιμο, έχει αποσταλεί στην τρόικα και εξέφραζαν τη βεβαιότητά τους ότι θα εγκριθεί.



Επιδείνωση

Πάντως, η κατάσταση των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ για τις οποίες το υπουργείο Υποδομών έχει προαναγγείλει μεταρρυθμίσεις, επιδεινώνεται συνεχώς. Στόχος του υπουργείου είναι η μετατροπή του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα αστικών συγκοινωνιών, με στόχο να περιοριστούν κατά 10% οι λειτουργικές δαπάνες των συγκοινωνιακών εταιρειών. Παράλληλα, το υπουργείο επεξεργάζεται τη συγχώνευση των συγκοινωνιακών φορέων από πέντε σε δύο (Μετρό- Τραμ- Ηλεκτρικός και ΕΘΕΛ- ΗΛΠΑΠ).



Λεωφορείον... ο πόθος μέχρι να μπουν τα λεφτά




Η ΕΝΤΟΛΗ ΑΠΟ το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για την εκταμίευση ποσού ύψους 20 εκατ.



ευρώ, εκ των οποίων τα 12 εκατ. ευρώ αναλογούν στη μισθοδοσία των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ για τον Ιούνιο, δόθηκε μόλις χθες το πρωί.



Ωστόσο, τα χρήματα κατατέθηκαν στην Εθνική Τράπεζα λίγο πριν από τις 2 το μεσημέρι και στη συνέχεια προωθήθηκαν στους λογαριασμούς μισθοδοσίας των εργαζομένων της ΕΘΕΛ.



Ολες αυτές τις ώρες η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού ήταν μεγάλη και οι ουρές στις στάσεις πύκνωναν, καθώς οι εργαζόμενοι επέμεναν να επιβεβαιωθεί η κατάθεση των χρημάτων στους λογαριασμούς τους, με αποτέλεσμα το σύνολο των δρομολογίων των αστικών λεωφορείων να ομαλοποιηθεί μετά τις 3.30 το μεσημέρι.



Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην ΕΘΕΛ σχολίασε χθες το πρωί και ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος έκανε λόγο για καθυστέρηση, την οποία ωστόσο χαρακτήρισε δικαιολογημένη. «Το θέμα λύθηκε και θα πληρωθούν κανονικά οι εργαζόμενοι», συμπλήρωσε. «Η κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών θέλησαν να τεστάρουν τις αντιδράσεις των εργαζομένων, ενώ πίσω από όλα αυτά κρύβεται η απόφαση για αποκρατικοποίηση και των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας» είπε ο πρόεδρος του Συνδικάτου ΟΑΣΑ Αλέξανδρος Κομίνης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου