Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

«Είμαστε λαός που εξαπατήθηκε από μία κλίκα απατεώνων»

συνέντευξη-Γεννατάς
Συνέντευξη στη ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ
Φωτογραφίες ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΙΤΑΚΗ (Studio Nikos Reskos)
«Το χρήμα δεν γνωρίζει πατρίδες», τονίζει και στρέφει το βλέμμα του εις το εμείς. Σαν ένας σύγχρονος Μακρυγιάννης, ο Γεράσιμος Γεννατάς καταγράφει τη σπουδαιότητα των αξιών και της ηθικής που, κατά τη γνώμη του, έχουμε απολέσει ως ελληνική κοινωνία...
Μιλάει ανοιχτά για τα προβλήματα που «ταλαιπωρούν» την Ελλάδα και τον ίδιο, λέγοντας με αφοπλιστική ειλικρίνεια ότι ως φυσικό πρόσωπο χρωστάει 15.000 ευρώ...

Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο ταλαντούχος ηθοποιός, με την αιχμηρή γλώσσα και το δυναμικό αλλά συνάμα απλοϊκό παρουσιαστικό, ξεσπαθώνει κατά των πολιτικών, τους οποίους χαρακτηρίζει απατεώνες, καταφέρεται κατά της Δεξιάς, την οποία αποκαλεί προδοτικό χώρο, και στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα προς τους κυβερνώντες λέγοντάς τους πως «τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη».

«Πατριδογνωσία» ή «Τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη». Θα ήθελα να σχολιάσετε τον τίτλο της παράστασης, που μέχρι και τις 11 Απριλίου παιζόταν στο θέατρο Δια Δύο...
Το τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη είναι ένας στίχος από το «σύννεφα με παντελόνια» του Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι. Το «Πατριδογνωσία» είναι έτσι για να λέμε ότι κάτι μπορεί να μάθουμε για αυτό που αποκαλούμε πατρίδα ή για αυτό που ο καθένας έχει στην ψυχή του ως πατρίδα. Προσωπικά, πατρίδα θεωρώ όλο τον πλανήτη. Οι άλλες πατρίδες, έτσι όπως πλασάρονται από τους πολιτικούς, δεν είναι γιατί αίφνης οι ίδιοι έγιναν πιο πατριώτες, αλλά γιατί θέλουν να κρατάνε τον κόσμο διχασμένο. Αυτό που κυριαρχεί και επιτίθεται στον άνθρωπο είναι το χρήμα και το χρήμα δεν γνωρίζει πατρίδες.

Και λέτε πως τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη;
Αυτοί οι πολιτικοί τενεκέδες που έχουν διαλύσει τη ζωή μας δεν έχουν πει ποτέ αυτήν τη λέξη. Εκείνοι έπρεπε κάθε φορά που πάνε να μας μιλήσουν να μας ζητάνε συγγνώμη και όχι να εξαθλιώνουν τις ζωές μας. Και πλέον ακόμα και η συγγνώμη τους δεν είναι αρκετή.
Θεωρείτε ότι υπάρχει περιθώριο διόρθωσης των πολιτικών λαθών;
Εγώ, δυστυχώς, είμαι αρκετά απαισιόδοξος και νομίζω πως όχι. Η ηθική κρίση στην οποία οδήγησαν οι πολιτικοί τη χώρα τα τελευταία 40 χρόνια έχει φέρει αυτή την οικονομική κρίση, η οποία είναι παγκόσμια. Η ελληνική κοινωνία βιώνει ακόμα μια άνευ προηγουμένου ηθική κρίση. Εχουμε γίνει αυτό που μας έκανε το ΠΑΣΟΚ: Παρτάκηδες, χωρίς καμία αίσθηση κοινωνικής συνείδησης, που δεν μπορούμε να ακούσουμε οτιδήποτε συλλογικό.

Ποια η άποψή σας για τα κόμματα της δεξιάς;
Η άποψή μου είναι ξεκάθαρη. Είναι ένας απόλυτα προδοτικός χώρος που επιβιώνει εδώ και 100 χρόνια. Όλες αυτές οι μεγάλες οικογένειες: Των Μαρκογιαννάκιδων, των Κεφαλογιάννιδων, των Βαρβιτσιώτιδων είναι πλούσιοι υπάλληλοι των πιο πλούσιων, που ταλαιπωρούν αυτή τη χώρα.
Ποια η γνώμη σας για την εφορία και την εκκλησία, που επίσης στηλιτεύονταν στο έργο;
Νομίζω ότι όλα αυτά τα ολιγαρχικά καθεστώτα έχουν στηθεί πάνω στον Πλάτωνα, ο οποίος ήταν φασίστας και ο ίδιος. Αυτό που ονομάζουμε κοινοβουλευτική δημοκρατία είναι μια επίφαση δημοκρατίας στην οποία ο λαός απουσιάζει. Εφορία και Εκκλησία είναι όργανα που προσπαθούν να χαλιναγωγήσουν τα ένστικτα, τις επιθυμίες και τη νόηση του ανθρώπου για να είναι υποτελής.
Πολιτισμός θεωρείτε ότι υπάρχει στην Ελλάδα;
Παραπολιτισμός υπάρχει. Είμαστε η χώρα του παρα-: Παραπολιτισμός, παραπαιδεία, παραοικονομία,παραδικαστικά...

Στην «Πατριδογνωσία» ήταν πολύ έντονη η παρουσία του κοριού, αυτού του αιμοβόρου ζώου. Αν αυτό το ζώο είναι η ελληνική κοινωνία, πόσο τελικά το έχει θρέψει ο Ελληνας πολίτης;
Εγώ δεν θέλω να καταφερθώ καθόλου εναντίον του Ελληνα πολίτη. Είμαστε ένας εξουθενωμένος λαός που εξαπατήθηκε και αίφνης αυτό το πολιτικό ζώο που λέγεται Πάγκαλος μας κατηγορεί κιόλας. Αυτή η κλίκα των απατεώνων, που καπηλεύεται την παραγωγική δύναμη των ανθρώπων αυτής της χώρας, φταίει.


Πώς σχολιάζετε τα τεκταινόμενα στην Κύπρο; Μάλιστα, μεταβήκατε εκεί με τη Ναταλία Δραγούμη για να παρουσιάσετε το έργο «Το Μήλο»…

Ναι, βέβαια. Νομίζω ότι οι νέοι πόλεμοι δεν έχουν σφαίρες, έχουν αυτόν τον οικονομικό φασισμό που επιβάλλει το χρήμα και που διαλύει τις ζωές και την αξιοπρέπειά μας και αυτό συμβαίνει γιατί κάποιοι άνθρωποι τα οικονομάνε.

Τι θέση κατέχουν η θρησκεία και η οικογένεια στη ζωή σας;
Με τη θρησκεία δεν έχω και τις καλύτερες σχέσεις, με την έννοια ότι είναι ένα μέσο χειραγώγησης του ανθρώπου. Σέβομαι απεριόριστα την πίστη, ωστόσο, δεν πιστεύω στη χριστιανική θρησκεία, ούτε σε κάποια θρησκεία με αυτή την έννοια. Ολη αυτή η εκμαυλισμένη ελληνική κοινωνία πάει στην εκκλησία και την ίδια στιγμή δεν μιλάει η αδελφή με τον αδελφό ή η μάνα με τον γιο για τα 10.000 του παππού κ.λπ.
Για τον θεσμό της οικογένειας τι πιστεύετε;
Είναι μια πάρα πολύ ωραία συνθήκη, που βρίσκεται στη φύση μας. Ωστόσο, κι εδώ τα πράγματα εμπορευματοποιούνται. Οταν πριν από 15-20 χρόνια αυτός ο γελοίος ο Σημίτης έδινε δάνεια και πήγαιναν κάτι μαμάδες με πλατινέ μαλλί και νύχια βαμμένα, που δεν είχαν να φάνε, και παίρνανε γαμοδάνεια για να κάνουν μια γυφτοπανήγυρη, αυτό είναι μια παρακμή της κοινωνίας και έφταιγε ο Σημίτης, όχι οι κυρίες αυτές.

Έχετε πει ότι δεν θέλετε ή αποφεύγετε να κάνετε οικογένεια, ίσως λόγω του ότι χάσατε τους γονείς σας μικρός…
Δεν ξέρω, θα δω! Ο θάνατος των γονιών είναι μια συνθήκη που δουλεύει εσωτερικά μέσα στους ανθρώπους. Πιθανόν να μου δημιούργησε κάποιους φόβους.

Από την οικονομική κρίση δεν έχετε ξεφύγει ούτε εσείς. Δηλώσατε μάλιστα ότι χρωστάτε ένα ιλιγγιώδες ποσό…
Ως φυσικό πρόσωπο χρωστάω, αυτήν τη στιγμή, περισσότερα από 15.000 ευρώ και ως επιχειρηματίας χρωστάω ένα νούμερο πάρα πολύ μεγάλο. Συσσωρεύτηκαν χωρίς να το καταλάβω και ειδικά τα προσωπικά χρέη, γιατί από ένα σημείο και μετά η αγορά δουλεύει στρεβλά επίτηδες. Υπήρξε ένας κακός υπολογισμός, θα έλεγα. Θεωρώ, όμως, ότι είναι μια ληστρική επιδρομή αυτό που γίνεται στην Ελλάδα. Επειδή όλοι αυτοί οι αλήτες έχουν φάει δισεκατομμύρια και είναι άνθρωποι με ονοματεπώνυμο, οι οποίοι δήθεν είναι στη φυλακή. Χεστήκαμε αν ο Τσοχατζόπουλος και ο Παπαγεωργόπουλος είναι στη φυλακή, να φέρουν τα λεφτά πίσω. Μπορεί να είναι αθώοι, αλλά στη συνείδηση του ελληνικού λαού είναι κλέφτες και εμείς πληρώνουμε αυτά που έκλεψαν αυτοί!

Η ενασχόληση με την υποκριτική έχετε πει ότι ήταν μια διέξοδος την εποχή που ήσασταν φοιτητής στο Βιολογικό Τμήμα Αθηνών. Τι ήταν αυτό που σας προσέφερε το οποίο σας έλειπε εκείνη την περίοδο;
Νομίζω ότι ενδόμυχα βαριέμαι τον εαυτό μου ή τουλάχιστον έτσι ξεκίνησε αυτή η ιστορία. Σε αυτή την ενασχόληση βρίσκω πολλούς εαυτούς.
Χρήματα, όμως, δεν σας προσέφερε, τα οποία εκείνη την περίοδο είχατε ανάγκη, αφού κάνατε διάφορες δουλειές για να τα βγάλετε πέρα;
Μέχρι τα 35 μου πέρασα πάρα πολύ δύσκολα με το θάνατο των γονιών μου και με ένα κράτος να με κυνηγάει, επειδή έμεινα ορφανός και όταν τα λαδώματα τα έβλεπα 18 χρόνων παιδί να γίνονται μπροστά μου και εμένα η εφορία με αντιμετώπιζε ως εγκληματία. Μετά, επειδή δούλευα συνέχεια στο θέατρο και στην τηλεόραση, έβγαλα κάποια χρήματα με τα οποία κατάφερα να φτιάξω ένα σπίτι στο βουνό, το οποίο, όμως, δεν ξέρω αν θα καταφέρω να το έχω, καθώς μου το ζητάνε ο... Βενιζέλος και ο Στουρνάρας! Και να σκεφτείτε ότι αυτό το υποκείμενο ο Στουρνάρας θα πάρει σύνταξη από το ελληνικό κράτος για όσα έχει προσφέρει τα τελευταία 25 χρόνια!

Είστε απόφοιτος της σχολής ΒΕΑΚΗ, έχετε συνεργαστεί με τα περισσότερα ΔΗΠΕΘΕ και έχετε παίξει σε μια πληθώρα θεατρικών και τηλεοπτικών έργων. Έχετε ξεχωρίσει κάποιους ρόλους και γιατί;
Σίγουρα, αλλά περιμένω τους επόμενους. Η συγκυρία της δουλειάς, το περιβάλλον, οι άνθρωποι και το αντικείμενο αυτό καθεαυτό συνετέλεσαν ώστε να έχουν αφήσει ένα ιδιαίτερο στίγμα. Ολα, όμως, είναι μαζί με τα προβλήματα και τις χαρές τους βαλμένα σε ένα ιδιαίτερο ντουλαπάκι της ψυχής μου.

Έχετε παρουσιαστεί σε πολλά σήριαλ με μεγάλη επιτυχία στην τηλεόραση, όπως το «Μίλα μου βρώμικα». Εχετε πει, ωστόσο, ότι η ιδιωτική τηλεόραση έχει συμβάλει στη δημιουργία αποβλακωμένων πολιτών. Γιατί δέχεστε να συμμετέχετε στην ιδιωτική τηλεόραση, ενώ την κατηγορείτε;
Η ζωή μας είναι ένα άθροισμα υποχωρήσεων και συναινέσεων. Με κάποιον τρόπο πρέπει να επιβιώσουμε. Αρα, υποχωρείς μέχρι εκεί που θεωρείς ότι αντέχεις. Φυσικά και θεωρώ ότι η ιδιωτική τηλεόραση έχει καταστρέψει ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας και θεωρώ ότι ο ρόλος ενός μέρους της ελληνικής τηλεόρασης δεν είναι καλός, ειδικά το ενημερωτικό κομμάτι είναι χυδαίο. Δεν νομίζω ότι θα γίνει καλύτερη η τηλεόραση. Είμαστε η χώρα της διαπλοκής και επειδή είμαστε μικρή χώρα αυτό φαίνεται πιο μεγάλο.

Πείτε μου για το σόου «Your face sounds familiar», στο οποίο συμμετέχετε ως μέλος της κριτικής επιτροπής

Το «Your face sounds familiar», που θα παρουσιαστεί στον ANT1, θεωρώ ότι είναι πολύ δημιουργικό και θα ήθελα να είμαι μεταξύ των συμμετεχόντων. Δυστυχώς, όμως, δεν μπορώ λόγω έλλειψης χρόνου και έτσι, αν και ζηλεύω, αρνήθηκα την πρόταση να συμμετέχω και θα είμαι στην κριτική επιτροπή.

Πώς αισθάνεστε που πρέπει να κρίνετε ανάμεσα στους διαγωνιζόμενους και τον Κρατερό Κατσούλη, με τον οποίο συμπρωταγωνιστείτε στην παράσταση «Η κατάρα της Ίρμας Βεπ»;
Είναι πολύ δύσκολο, όχι μόνο να κρίνω τον Κρατερό, αλλά και όλα τα παιδιά. Εγώ συμμετέχω στην κριτική επιτροπή περισσότερο σαν φίλος και συνεργάτης των παιδιών. Κάλλιστα θα μπορούσα να είμαι στη θέση τους. Η κριτική όμως υπάρχει έτσι κι αλλιώς στη δουλειά μας. Δηλαδή, στο θέατρο όταν κάνουμε πρόβες λέμε ο ένας στον άλλον τι θα μπορούσε να διορθώσει.

Ποια είναι η άποψή σας για τα αρνητικά σχόλια που ακούστηκαν από την πρώτη παρουσίαση του σόου και αφορούσαν και τη δική σας εμφάνιση;
Επειδή έλειπα για τέσσερις ημέρες στην Κύπρο δεν γνώριζα καθόλου για αρνητικά σχόλια, μετά τα έμαθα. Θεωρώ ότι κάποιοι άνθρωποι αντί να ασχολούνται με το θέαμα θέλουν σόνι και ντε να βγάλουν από τη μύγα ξύγκι! Το «Your face sounds familiar» είναι ένα σόου που δεν προτείνει, ούτε προβάλλει τα κουτσομπολιά, αλλά ούτε και τους δήθεν τσακωμούς, κάτι που βλέπουμε πολύ συχνά σε παρόμοια σόου και αυτός ήταν ο λόγος που δέχτηκα να συμμετέχω.  Προσωπικά κάποιες ηθικές δεν τις διαπραγματεύομαι. Δεν τα καταλαβαίνω όλα αυτά. Ο τρόπος συμμετοχής μου και οι επιλογές μου δείχνουν ακριβώς ποιος είμαι.

Στην «Πατριδογνωσία» ακούστηκε το «Πιστεύω» του Λειβαδίτη. Το δικό σας πιστεύω ποιο είναι;

Πιστεύω εις το εμείς. Πρέπει να έρθουμε πιο κοντά και να καταλάβουμε αυτό που λέει ο Μπρεχτ σε ένα τραγούδι της παράστασης: Ότι ο άνθρωπος είναι η μοίρα του ανθρώπου και νομίζω ότι το «Σύμβολο πίστεως» του Λειβαδίτη είναι ένας ύμνος προς αυτή την κατεύθυνση.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου