Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

Πράσινο φως για πετρελαιοκίνητα ΙΧ σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

iefimerida.gr
Την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προανήγγειλε χθες µιλώντας στη Βουλή, ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου...

«Θα επανεξετάσουµε την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη», τόνισε χαρακτηριστικά. «Για την εξυπηρέτηση των πολιτών και τη µείωση του µεταφορικού κόστους επιχειρήσεων και καταναλωτών. Οι σύγχρονες τεχνολογίες πετρελαιοκίνησης έχουν οδηγήσει όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες σε αυτήν την κατεύθυνση».

To θέμα έρχεται ξανά στο προσκήνιο, αφού οι πετρελαιοκίνητοι κινητήρες νέας γενιάς εκπέμπουν πολύ λιγότερους ρύπους, μειώνοντας έτσι τους φόβους για ατμοσφαιρική μόλυνση και πρόκληση σοβαρών επιπτώσεων στη δημόσια υγεία, που είχαν στο παρελθόν οδηγήσει στην απαγόρευση των ΙΧ με πετρελαιοκίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα. Παράλληλα η οικονομική κρίση και η αυξημένη τιμή της βενζίνης κάνει τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ να φαντάζουν ως ιδανική λύση για να αλαφρύνουν τους καταναλωτές από το τεράστιο κόστος της βενζίνης, που οι πωλήσεις της σημειώνουν μεγάλη πτώση.

Θυμίζουμε ότι αρχικά απαγορεύτηκε η κίνηση των πετρελαιοκίνητων οχηµάτων στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης εξαιτίας της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που προκαλούν τα σωµατίδια αιθάλης – ευθύνονται για καρκίνο –, η γνωστή κάπνα. Οπως επισηµαίνουν ειδικοί, «αυτό ήταν ένα σωστό µέτρο για τα δεδοµένα της εποχής». Τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήµατα – σε αντίθεση µε τα ντιζελοκίνητα προηγούµενης γενιάς – έχουν, σύµφωνα µε ειδικούς, «θεραπεύσει τις ασθένειες του παρελθόντος» χάρη στη χρήση προηγµένων αντιρρυπαντικών συστηµάτων, όπως είναι οι παγίδες αιθάλης, που παρακρατούν τα µικροσκοπικά σωµατίδια της κάπνας. Από την απαγόρευση της κυκλοφορίας εξαιρούνται µόνο τα ταξί, τα στρατιωτικά και τα βαρέα οχήµατα, και τα φορτηγά κάτω των 4 τόνων για παραγωγούς και πωλητές σε λαϊκές αγορές.

Τονίζουμε ότι στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όχι µόνο επιτρέπεται η πετρελαιοκίνηση, αλλά σε ορισµένες αγορές – π.χ. στην ιταλική – κυριαρχεί όσον αφορά στις πωλήσεις αυτοκινήτων.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι η τιµή αγοράς ενός πετρελαιοκίνητου Ι.Χ. είναι αυξηµένη κατά περίπου 8% έως 10% σε σύγκριση µε ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο µοντέλο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου