Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

"ΑΣΗΜΙΚΑ" Α.Ε...!!

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
Συντάκτης: Ειρήνη Χρυσολωρά
Ο χώρος που είχε δηµιουργηθεί για το εργοτάξιο, για την κατασκευή της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου είναι από τα πρώτα ακίνητα που θα αξιοποιηθούν, καθώς υπάρχουν ενδιαφερόµενοι οι οποίοι θέλουν να φτιάξουν µαρίνα και ξενοδοχεία. Σε ένα χρηµατοοικονοµικό όχηµα, µε µορφή εταιρείας, θα ενταχθούν τα «ασηµικά» του Δηµοσίου, δηλαδή τα ακίνητα φιλέτα, προκειµένου να αξιοποιηθούν στη συνέχεια µε διάφορους τρόπους, σύµφωνα µε τους σχεδιασµούς της κυβέρνησης. Πηγές του υπουργείου Οικονοµικών...

αναφέρουν ότι αφού δηµιουργηθεί η εν λόγω εταιρεία είτε θα µετοχοποιηθεί είτε θα χρησιµοποιηθούν τα περιουσιακά της στοιχεία ως εγγύηση για να δανειστεί το ελληνικό Δηµόσιο. Ο δανεισµός αυτός θα χρησιµοποιηθεί στη συνέχεια για την επαναγορά οµολόγων του ελληνικού Δηµοσίου σε µειωµένη τιµή και τη διαγραφή έτσι αντίστοιχου χρέους.

Τα ακίνητα του Δηµοσίου είναι µια σηµαντική πηγή άντλησης εσόδων, από την οποία θα προέλθει µεγάλο µέρος των 50 δισ. ευρώ που έθεσε ως στόχο η κυβέρνηση και η τρόικα για τα επόµενα πέντε χρόνια. Πάντως, ο υπουργός Οικονοµικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου ξεκαθάρισε χθες πως τα σχέδια της κυβέρνησης για αξιοποίηση δεν ισοδυναµούν µε εκποίηση δηµόσιας γης.

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ. Στη διαδικασία αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας η κυβέρνηση έχει βάλει τρία ορόσηµα, σύµφωνα µε τις ίδιες πηγές του υπουργείου Οικονοµικών: ώς το τέλος Μαρτίου θα διαµορφωθεί το σχέδιο µε βάση το οποίο θα γίνει η αξιοποίηση, ώς το τέλος Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί µια πρώτη καταγραφή ακινήτων προς αξιοποίηση και ώς το τέλος Δεκεµβρίου θα γίνει µια δεύτερη καταγραφή ακινήτων. Παράλληλα, θα δηµιουργηθεί µια γενική γραµµατεία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας στο υπουργείο Οικονοµικών, όπως άλλωστε είχε αποφασιστεί στην τελευταία συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων τον Δεκέµβριο. Στη Διυπουργική εκείνη είχε επιλεγεί και ένας πρώτος κατάλογος 13 µεγάλων ακινήτων µε τα οποία θα ξεκινήσει άµεσα το πρόγραµµα, µε κυριότερο το αεροδρόµιο του Ελληνικού.

Και ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ. Εκτός από τα ακίνητα, εξάλλου, θα προχωρήσουν και άλλες ιδιωτικοποιήσεις. Σε πρώτη φάση, για φέτος αναµένεται η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ (παροχή υγραερίου), για την οποία έχει ήδη προσληφθεί ο σύµβουλος, η επέκταση της σύµβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιµένα Αθηνών και η είσοδος στρατηγικού επενδυτή στα κρατικά λαχεία. Από τις ιδιωτικοποιήσεις αυτές η κυβέρνηση προσδοκά ότι θα εισπράξει περίπου 1,5 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας τον στόχο του 1 δισ. ευρώ που είχε τεθεί τον περασµένο µήνα. Σε σύγκριση, βέβαια, µε τους νέους στόχους για 15 δισ. στη διετία και 50 δισ. ευρώ στην πενταετία, το νούµερο αυτό είναι µικρό.

Σε ό,τι αφορά τη ΔΕΗ, για την οποία δηµιούργησαν θέµα οι δηλώσεις του εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην τρόικα Σερβάζ Ντερούζ, η ίδια πηγή του υπουργείου Οικονοµικών διευκρίνιζε ότι δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις. Αντίθετα, γιαΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ έχει ήδη αποφασιστεί ότι θα υπάρξει «αξιοποίηση της συµµετοχής του Δηµοσίου».

ΓΙΑΤΙ 50 Δισ. Ευρω. Παρά τον θόρυβο που δηµιουργήθηκε γύρω από το θέµα των αποκρατικοποιήσεων, µετά τις δηλώσεις της τρόικας, η κυβέρνηση δεν θα κάνει πίσω, τόνιζαν χθες πηγές του υπουργείου Οικονοµικών. Ο λόγος για τον οποίο η κυβέρνηση επιµένει σε ένα ευρύ πρό γραµµα αποκρατικοποιήσεων είναι η τροµακτική πίεση που υφίσταται η χώρα να αποδείξει ότι το δηµόσιο χρέος της είναι διαχειρίσιµο και έτσι να επιστρέψει στις αγορές.

Για να ΠΕΙΣΟΥΜΕ. Οπως εξηγούν κυβερνητικές πηγές, η Ευρωπαϊκή Ενωση αναµένεται να κάνει αυτό που πρέπει για να βοηθήσει την Ελλάδα να ξεφύγει από την κρίση, προχωρώντας σε επιµήκυνση του δανείου της, µείωση του επιτοκίου της και ενίσχυση του µηχανισµού βοήθειας (EFSF) έτσι ώστε να µπορεί να επαναγοράσει ένα µέρος του χρέους της σε µειωµένη τιµή. Περιµένει, όµως, να κάνει και η Ελλάδα από την πλευρά της µια κίνηση ώστε να πειστεί και η κοινή γνώµη των εταίρων της για να βοηθήσουν. Αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί το πακέτο των 50 δισ. ευρώ.

Οπως λένε, αυτό το πακέτο, µαζί µε την επαναγορά οµολόγων, µπορεί να οδηγήσει σε µείωση του χρέους µας κατά 20% του ΑΕΠ, κάτι που καθησυχάζει τις αγορές για τη δυνατότητα εξυπηρέτησής του µετά το 2013.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου