Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

"Παράθυρο" για απολύσεις στο Δημόσιο το 2011...

Πηγή: ΕΘΝΟΣ
Συντάκτης: Νίκος Β. Τσίτσας
«Παράθυρο» για απολύσεις στο Δημόσιο μετά τις έντονες πιέσεις της τρόικας για δραστική μείωση των κρατικών δαπανών και «πάγωμα» των προσλήψεων για το 2011, την ίδια στιγμή που θα δουν την «έξοδο» από το Δημόσιο περίπου 10.000 συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου των οποίων δεν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις, περιλαμβάνει το «πακέτο» των μέτρων που προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2011 για τον δημόσιο τομέα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα κυβερνητικά στελέχη επιχείρησαν να πείσουν την τρόικα να πραγματοποιηθούν απολύσεις προσωπικού μόνο στην περίπτωση που είναι ορατό ότι δεν επιτυγχάνεται το πρόγραμμα περικοπών δημοσίων δαπανών. Οσον αφορά τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, οι εκπρόσωποι της τρόικας συμφώνησαν...

με την κυβέρνηση τον συνυπολογισμό των μετατάξεων που θα πραγματοποιηθούν κυρίως από τις ΔΕΚΟ, στην αναλογία «μία νέα πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις» που ισχύει από το 2011, γεγονός που σημαίνει ότι θα ελαχιστοποιηθούν έως και θα μηδενιστούν οι νέες προσλήψεις στο Δημόσιο κυρίως στην κατηγορία των υπαλλήλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι μετατάξεις στο Δημόσιο των πρώην εργαζομένων στις ΔΕΚΟ θα εκλαμβάνονται ως νέες προσλήψεις. Τουλάχιστον 10.000 συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου θα σταματήσουν να εργάζονται στο Δημόσιο με τη λήξη της σύμβασής τους, σύμφωνα με το σχέδιο του προϋπολογισμού, προκειμένου να επιτευχθεί εξοικονόμηση 100 εκατ. ευρώ το 2011.
Στελέχη της ΑΔΕΔΥ εκτιμούν ότι ο αριθμός των συμβασιούχων που θα δουν την πόρτα της εξόδου από το Δημόσιο είναι αυξημένος σε σχέση με τους υπολογισμούς της κυβέρνησης, εξαιτίας του γεγονότος ότι οι συμβάσεις ποικίλλουν σε χρονική διάρκεια (από 2 μήνες μέχρι 2 έτη), άρα και σε ύψος αποδοχών. Υπολογίζουν ότι η εξοικονόμηση των 100 εκατ. ευρώ από τη μη ανανέωση συμβάσεων ορισμένου χρόνου αφορά μισθολογική δαπάνη για 15.000-20.000 συμβασιούχους. Το σχέδιο προϋπολογισμού προβλέπει εξοικονόμηση πόρων από τους ΟΤΑ, ύψους 500,2 εκατ. ευρώ, λόγω «Καλλικράτη». Η κυβέρνηση εκτιμά ότι οι συγχωνεύσεις των δήμων, των ΝΠΔΔ καθώς και των δημοτικών επιχειρήσεων θα αποφέρουν σημαντικές μειώσεις στις λειτουργικές δαπάνες της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Ποιες επιχειρήσεις αφορούν Αποκρατικοποιήσεις για την άντληση 1 δισ. ευρώ
Σε έσοδα 1 δισ. ευρώ προσβλέπει από αποκρατικοποιήσεις εντός του 2011 η κυβέρνηση. Εξ αυτών τα 690 εκατ. ευρώ έχουν γραφτεί στον προϋπολογισμό, μειώνοντας ισόποσα το έλλειμμα. Μέχρι το τέλος του μήνα το υπουργείο αναμένεται να ανακοινώσει την πρόσληψη συμβούλων για τη ΔΕΠΑ, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», το φάσμα συχνοτήτων και τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα. Επίσης, στον προϋπολογισμό γίνεται αναφορά και για το τραπεζικό σύστημα. Ειδικότερα σημειώνεται πως θα προχωρήσει η αναδιάρθρωση της Αγροτικής Τράπεζας και ότι προωθείται ο επανασχεδιασμός του ρόλου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων. Επίσης, η κυβέρνηση μέσα στο 2011 θα αξιοποιήσει τη συμμετοχή του Δημοσίου στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και στην Τράπεζα Αττικής, βάσει της «εκπεφρασμένης πολιτικής της κυβέρνησης για τη διατήρηση ενός δημόσιου πυλώνα στο τραπεζικό σύστημα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στον προϋπολογισμό. Είναι, δηλαδή, ορατό το ενδεχόμενο να γίνει μια συγχώνευση του ΤΤ και της Τράπεζας Αττικής. Στο αναλυτικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του 2011 περιλαμβάνονται: Η πώληση τεσσάρων Airbus στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Η πώληση σε στρατηγικό επενδυτή του 49% του καζίνου της Πάρνηθας στο δεύτερο τρίμηνο. Η χρονική παράταση της σύμβασης με τη γερμανική Hoctief για τον ΔΑΑ εντός του δευτέρου τριμήνου, με στόχο την άντληση 250 εκατ. ευρώ που θα μειώσουν ισόποσα το έλλειμμα. Η σύναψη συμβάσεων παραχώρησης στο τρίτο τρίμηνο του 2011 για τη διάθεση συχνοτήτων, με στόχο την είσπραξη 350 εκ. ευρώ. Η πώληση ποσοστού έως 65% των ΕΑΣ μέσα στο τρίτο τρίμηνο του έτους. Η αξιοποίηση της ΔΕΠΑ εντός του τετάρτου τριμήνου του 2011. Η πώληση 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε στρατηγικό επενδυτή εντός του τελευταίου τριμήνου. Η πώληση σε στρατηγικό επενδυτή της ΛΑΡΚΟ στο τέταρτο τρίμηνο και η σύναψη σύμβασης παραχώρησης για τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου