Πέμπτη 12 Αυγούστου 2010

Πύραυλοι S-300 και ρωσικές βάσεις στον Καύκασο

Την ανάπτυξη αντιαεροπορικών συστημάτων S-300 στην Αμπχαζία και στη Ν. Οσετία για την προστασία του εναέριου χώρου των περιοχών αυτών ανακοίνωσε ο διοικητής της πολεμικής αεροπορίας της Ρωσίας στρατηγός Αλεξάντερ Ζελίν. Η ανακοίνωση συνοδεύτηκε από την έντονη διαμαρτυρία της Γεωργίας που υποστηρίζει ότι παραβιάζεται η ισορροπία δυνάμεων μετά τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός της 12ης Αυγούστου 2008.
Η κυβέρνηση της Γεωργίας σκοπεύει να ζητήσει τη βοήθεια των διεθνών οργανισμών και του ΝΑΤΟ καθώς θεωρεί ότι παραβιάζεται η εθνική της κυριαρχία σε εδάφη που της ανήκουν, όμως η Ρωσία είχε αναγνωρίσει την Αμπχαζία και τη Ν. Οσετία δύο εβδομάδες μετά τον πόλεμο των 5 ημερών. Εκτός από τους πυραύλους S-300 η Ρωσία προχώρησε και στη δημιουργία μόνιμων στρατιωτικών βάσεων στη Γκουντάουτα της Αμπχαζίας και στο Τσκινβάλι της Ν. Οσετίας με συνολικό προσωπικό 3.400 ανδρών που διαθέτουν άρματα μάχης, θωρακισμένα οχήματα μεταφοράς και μαχητικά αεροπλάνα. Η Τυφλίδα καλεί το ΝΑΤΟ να παρέμβει και ανακήρυξε την Αμπχαζία και τη Ν. Οσετία «κατεχόμενες περιοχές».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου