Πέμπτη 12 Αυγούστου 2010

Το Ασφαλιστικό «αδειάζει» τα σχολεία

αναδημοσίευση ρεπορτάζ
από την εφημερίδα: ΤΑ ΝΕΑ

Σειρά λύσεων μελετά το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να μη δημιουργηθούν κενά στα  σχολεία, καθώς φέτος υπέβαλαν αίτηση για συνταξιοδότηση 11.466 εκπαιδευτικοί. Αριθμός ρεκόρ όλων των εποχών, περίπου τριπλάσιος από τον αμέσως μεγαλύτερο προηγούμενο.

Αυτή η απρόσμενη εξέλιξη σε συνδυασμό με το γεγονός ότι φέτος το υπουργείο Παιδείας μείωσε τους μόνιμους διορισμούς περισσότερο από 50% φέρνει τη σχολική χρονιά αντιμέτωπη με τον κίνδυνο κατά την έναρξή της στις 13 Σεπτεμβρίου να έχει περίπου 9.000 κενά εκπαιδευτικών. Την ίδια στιγμή, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) εκφράζει φόβους ότι η αύξηση του αριθμού των συνταξιοδοτήσεων σε συνδυασμό με τον χαμηλότερο αριθμό διορισμών της τελευταίας 15ετίας- όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της- θα δημιουργήσει εκρηκτικές συνθήκες στα σχολεία την επόμενη χρονιά. Στην ίδια ανακοίνωση οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν πως «απαιτείται άμεσα ο επιπλέον διορισμός τουλάχιστον ίσου αριθμού μόνιμων εκπαιδευτικών (πάνω από 6.000), για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν από την παραπάνω κατάσταση».

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, οι αιτήσεις συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών ανέρχονται φέτος συνολικά σε 11.466. Συγκεκριμένα, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανέρχονται σε 3.930 και στη Δευτεροβάθμια σε 7.536. Αυτό σημαίνει ότι από τα γυμνάσια, τα λύκεια και τα ΕΠΑΛ- ΕΠΑΣ υπέβαλε αίτηση παραίτησης ο ένας στους εννέα καθηγητές. Οι παραπάνω αριθμοί ενδέχεται να μεταβληθούν, λόγω του δικαιώματος που έχουν οι εκπαιδευτικοί, έως τις 16/08/2010, να ανακαλέσουν τις αιτήσεις για συνταξιοδότησή τους. Πέρυσι ο συνολικός αριθμός αιτήσεων συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών ήταν 4.355 (στην Πρωτοβάθμια 1.745 και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 2.610).

Τι λέει η υφυπουργός
Αναφερόμενη στις συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών, η υφυπουργός Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου δήλωσε χθες ότι ένα από τα μέτρα που έχει πάρει το υπουργείο είναι η δραστική περικοπή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών εκτός τάξης. «Εχουμε γύρω στους 5.000 εκπαιδευτικούς που έχουν γυρίσει πίσω, από αποσπάσεις εκτός τάξης».

Στο μισό οι προσλήψεις μονίμων
Με βάση τα στοιχεία των υπηρεσιών του υπουργείου, που έθεσαν στη διάθεση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου κατά τη διάρκεια συζήτησης των αποσπάσεων, τα κενά εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανέρχονται σε 11.000. Παράλληλα τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υπολογίζεται ότι αγγίζουν τις 12.000. Ο αριθμός διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, είναι φέτος μόλις 2.825, δηλαδή μόλις το 50% των περσινών. Στα πλαίσια αυτά είναι φανερό ότι δημιουργούνται πάνω από 20.000 κενά εκπαιδευτικών.

Το υπουργείο Παιδείας έχει δεσμεύσει περίπου 11.000 πιστώσεις για αναπληρωτές κανονικού και μειωμένου ωραρίου. Οι πρώτες προσλήψεις αναμένεται να γίνουν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου, ενώ μια δεύτερη φουρνιά το πρώτο 15νθήμερο του Σεπτεμβρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου