αναδημοσίευση ρεπορτάζ
από την εφημερίδα: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Προβληματισμό στους συνεργάτες του πρωθυπουργού προκαλούν οι επιδόσεις όσον αφορά τα κρατικά έσοδα, οι οποίες δεν είναι διόλου ενθαρρυντικές για τον προγραμματισμό της κυβέρνησης. Αν και στο οικονομικό επιτελείο θεωρούν ότι ώς το τέλος του χρόνου θα φθάσουν στα δημόσια ταμεία έσοδα τα οποία καθυστερούν, το ενδεχόμενο της συζήτησης και μόνο για νέα μέτρα (όπως η αποφασισμένη επέκταση του ΦΠΑ), αναγκαστικά φέρνει συζητήσεις για αποτελεσματικότερη εφαρμογή της πολιτικής, ιδίως ως προς τη φοροδιαφυγή.
Στο Μαξίμου πάντως και δη στο επιτελείο του κ. Γ. Παπανδρέου, εκτός από το συγκεκριμένο, και μάλλον μόνιμο περί τα οικονομικά άγχος, επιχειρούν τις τελευταίες εβδομάδες να βρουν ένα ικανοποιητικό πλαίσιο για τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες τόσο κατά την 3η Σεπτεμβρίου και το Εθνικό Συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ, όσο και στη ΔΕΘ.
Εξετάζονται λύσεις
Δεδομένου ότι το δημοσιονομικό περιθώριο που αφήνεται για την εξαγγελία παροχών είναι μηδενικό, στο οικονομικό επιτελείο εξετάζονται λύσεις, οι οποίες ουσιαστικά θα συνιστούν ένα ορθολογικότερο μοίρασμα των επιδομάτων, με βάση κριτήρια εισοδηματικά. Η λύση αυτή πάντως χαρακτηρίζεται από πολλούς στην κυβέρνηση προβληματική, διότι οι έως τώρα περικοπές και αυξήσεις φόρων έχουν ήδη περιορίσει τα οικονομικά επιχειρήσεων, αλλά και οικογενειών της μεσαίας τάξης. Οσον αφορά το λεγόμενο κοινωνικό πακέτο, το πιθανότερο είναι ότι θα απαρτίζεται κυρίως από πρωτοβουλίες του υπουργείου Εργασίας, τις οποίες ο κ. Α. Λοβέρδος είτε έχει ήδη ανακοινώσει είτε προετοιμάζει. Εξυπηρετεί το γεγονός αυτό και τη λογική που οι περισσότεροι υπουργοί έχουν εισηγηθεί στον πρωθυπουργό, ότι δηλαδή από τις εξαγγελίες θα πρέπει να απουσιάζουν οι υποσχέσεις που θα υπερβαίνουν το μέγιστο έναν ορίζοντα τριμήνου, από την ανακοίνωση ώς την υλοποίησή τους.
Οι τοποθετήσεις του πρωθυπουργού για την ανάπτυξη, που θα γίνουν στη ΔΕΘ, είναι εκείνες που προβληματίζουν ακόμη περισσότερο τους συνεργάτες του. Με δεδομένο ότι ο αναπτυξιακός νόμος θα ψηφισθεί εντός του Σεπτεμβρίου και θα τεθεί σε ισχύ το 2011, δεν μπορεί να αποτελέσει βάση των εξαγγελιών του. Επίσης, κορυφαίοι υπουργοί ανησυχούν ότι η ύφεση βαθαίνει και κατ' ουσίαν ουδεμία ουσιαστική πρόταση επένδυσης δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Το γεγονός αυτό οδηγεί πολλούς να εισηγούνται στον πρωθυπουργό να προτιμήσει μια χαμηλών τόνων παρουσία, η οποία δεν θα καλλιεργήσει λανθασμένες εντυπώσεις. Σε κάθε περίπτωση, πολλοί στην κυβέρνηση υποβαθμίζουν τη σημασία της ΔΕΘ, επισημαίνοντας ότι το πραγματικό τεστ για την κυβέρνηση ξεκινά από την επόμενη ημέρα.
Παράλληλα, συνεχίζεται η συζήτηση για τους υποψηφίους δημάρχους ή περιφερειάρχες. Ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Σπ. Βούγιας ουσιαστικά φωτογράφισε χθες για υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης τον κ. Ι. Μπουτάρη. Σε δήλωσή του (9,84) χαρακτήρισε πιθανό ότι το ΠΑΣΟΚ «δεν θα υποδείξει κομματικό υποψήφιο αυτή τη φορά». Αν και απέφυγε να αναφερθεί ονομαστικά στον κ. Μπουτάρη, επισήμανε ότι θα ήταν θετικό ο υποψήφιος που θα στηριχθεί, να μπορεί στον δεύτερο γύρο να απευθυνθεί στους Οικολόγους και την Αριστερά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου