Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

Επιλογή ηγεσίας των Ανώτατων Δικαστηρίων , σχέδιο νόμου για τη δημιουργία Πράσινου Ταμείου και άρση του καμποτάζ

Θέματα που αφορούν την εξυπηρέτηση του πολίτη -παρουσία του Συνηγόρου του Πολίτη, Γ. Καμίνη- αλλά και η επιλογή ηγεσίας των Ανώτατων Δικαστηρίων, το σχέδιο νόμου για τη δημιουργία Πράσινου Ταμείου και η άρση του καμποτάζ, θα συζητηθούν στη σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, που συνέρχεται στις 3 μετά το μεσημέρι υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου...




Το θέμα του καμποτάζ αποτελεί συναρμοδιότητα των υπουργείων Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Πολιτικής Προστασίας και Υποδομών και παρά το γεγονός ότι ο βασικός κορμός του νομοσχεδίου είναι έτοιμος ήδη από τις αρχές Ιουνίου, ακόμη δεν έχει εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή.



Σύμφωνα με τις βασικές διατάξεις του σχεδίου νόμου οι εταιρείες διαχείρισης κρουαζιερόπλοιων θα δεσμεύονται ότι θα προσλαμβάνουν ένα μίνιμουμ αριθμό Ελλήνων ναυτικών της τάξης των 30 ατόμων που θα πρέπει να απασχολούνται σε κάθε ξένο κρουαζιερόπλοιο που θα ταξιδεύει στα ελληνικά νερά.



Ακόμη, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες θα υπογράφουν σύμβαση τριετούς ή πενταετούς διάρκειας με το Ελληνικό Δημόσιο, βάσει των οποίων θα δεσμεύονται το πλοίο να εκτελεί πλόες διαρκείας μεγαλύτερης των 72 ωρών, προσεγγίζοντας τουλάχιστον εντός Ελλάδας τρία λιμάνια με ελάχιστη παραμονή στο καθένα έξι ωρών και τον ίδιο αφετήριο - τερματικό λιμένα. Οι εν λόγω συμβάσεις θα ανανεώνονται αυτόματα.



Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης την επιβολή ειδικού τέλους ανά επιβάτη με το οποίο θα χρηματοδοτείται ένας νέος φορέας απασχόλησης ναυτεργατικού δυναμικού, ο Οργανισμός Απασχόλησης Εμπορικού Ναυτικού (ΟΑΕΝ).



Σύμφωνα με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, τα οφέλη για την ελληνική οικονομία από το συνάλλαγμα που θα εισρέει στη χώρα σε ετήσια βάση μετά την επικείμενη άρση του καμποτάζ στον χώρο της κρουαζιέρας υπολογίζονται σε 1,16 δισ. ευρώ.



Τα έσοδα των μόλις 65 ευρώ που αντιστοιχούν για κάθε επιβάτη ενός κρουαζιερόπλοιου που προσεγγίζει ένα ελληνικό λιμάνι και παραμένει σε αυτό για μερικές ώρες (transit), περίπου εννεαπλασιάζονται και γίνονται 574 ευρώ στην περίπτωση που τα λιμάνια της χώρας χρησιμοποιούνται πλέον ως βάση για πολυήμερη κρουαζιέρα. Παράλληλα με βάση επιστημονική μελέτη αποδεικνύεται ότι κάθε δαπάνη 1 εκατ. ευρώ από τον κλάδο της κρουαζιέρας δημιουργεί πολλαπλάσια επιχειρηματική παραγωγή 2,7 εκατ. ευρώ και 22 νέες θέσεις εργασίας.



Η άρση του καμποτάζ, όπως αυτή γίνεται από την πλευρά της Κυβέρνησης, δεν βρίσκει σύμφωνη την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Ο γραμματέας της Ομοσπονδίας κ Γιάννης Χαλάς έχει επανειλημμένως υποστηρίξει ότι οι ναυτικοί δεν είναι κατά της άρσης του καμποτάζ και το μόνο που ζητούν είναι να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτικών και παράλληλα να μπει φρένο στην ανασφάλιστη και φτηνή εργασία στα πλοία.



Παράγοντες της κρουαζιέρας εκτιμούν πως η διαφαινόμενη υπό όρους αδειοδότηση την οποία προωθεί η Κυβέρνηση, θα επιφέρει πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα του κλάδου των κρουαζιερόπλοιων, καθώς ουσιαστικά θα αποτρέψει την αποκόμιση ωφελειών για την Ελλάδα.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου