Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

Μπλόκο στα ράφια για τις παραπλανητικές προσφορές

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΕΩΡΓΑΣ (απο ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ)

«Καθαρές τιμές» στα ράφια των σούπερ μάρκετ και των πολυκαταστημάτων φιλοδοξεί να πετύχει το υπουργείο Οικονομίας, επιβάλλοντας με αγορανομική διάταξη κανόνες διαφάνειας για τις προωθητικές ενέργειες (εκπτώσεις - δώρα) που κάνουν οι έμποροι σε συσκευασμένα προϊόντα...


Η σχετική αγορανομική διάταξη που υπεγράφη χθες από την υπουργό Οικονομίας Λούκα Κατσέλη δεν διασφαλίζει ότι θα υπάρξουν μειώσεις τιμών, ωστόσο θέτει προϋποθέσεις ώστε να αποτρέπονται φαινόμενα εξαπάτησης των καταναλωτών και να διασφαλίζεται ότι από τα κάθε είδους «δώρα» προκύπτει εμφανές όφελος για τους καταναλωτές. Θα τεθεί σε ισχύ από 1ης Σεπτεμβρίου.




Μεταξύ άλλων, θέτει κανόνες τόσο για τον χρόνο που θα διαρκούν οι προωθητικές ενέργειες όσο και για την ορθολογική τιμολόγηση των ανόμοιων προϊόντων-δώρων, ενώ απαγορεύει προωθητικές ενέργειες για προϊόντα των οποίων οι τιμές αυξήθηκαν έως και 3 μήνες νωρίτερα. Στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες στους ξένους ανταποκριτές η Λούκα Κατσέλη, δήλωσε ότι σύντομα πρόκειται να ανακοινωθεί το πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις πρακτικές των μεγάλων σούπερ μάρκετ και άφησε να εννοηθεί ότι θα επιβληθούν πρόστιμα.



Αναλυτικά, με τη νέα αγορανομική διάταξη ορίζεται ότι σε κάθε προωθητική ενέργεια συσκευασμένων τροφίμων, ποτών και μη φαγώσιμων ειδών που διατίθενται είτε από καταστήματα λιανικής είτε από βιομηχανίες, βιοτεχνίες, χονδρεμπόρους και εισαγωγείς πρέπει:



* Να είναι εμφανές το όφελος του καταναλωτή και να προκύπτει επαγωγικά.



Πες μου πόσα κερδίζω



* Να αναγράφεται υποχρεωτικά η τιμή πώλησης των προϊόντων μεμονωμένα και της συσκευασίας πριν και μετά την προωθητική ενέργεια. Αν δεν προκύπτει διαφορά τιμής (π.χ. ανόμοιο δώρο), πρέπει να αναγράφεται ρητά το όφελος για τον καταναλωτή. Αυτές οι υποχρεώσεις ισχύουν για κάθε μορφή εμπορικής πρακτικής, συμπεριλαμβανομένης της διαφήμισης και του μάρκετινγκ.



* Οι προωθητικές ενέργειες επιτρέπονται μέχρι 3 φορές ετησίως και για διάστημα ενός μήνα κάθε φορά, ενώ πρέπει να περάσει επιπλέον ένας μήνας για να ξαναβγεί προϊόν σαν «δώρο».



* Απαγορεύεται η καταστροφή επώνυμων κλειστών συσκευασιών και η πώλησή τους ως μεμονωμένων προϊόντων.



* Οταν μαζί με το κύριο προϊόν προσφέρεται ως δώρο άλλο ανόμοιο προϊόν, πρέπει να αναγράφεται στη συσκευασία χωριστά η λιανική τιμή του ανόμοιου προϊόντος. Το δώρο δεν μπορεί να πωλείται ακριβότερα από το προωθούμενο προϊόν.



* Η τιμή του προωθούμενου προϊόντος δεν πρέπει να έχει αυξηθεί για τουλάχιστον 3 μήνες πριν από κάθε προωθητική ενέργεια.



* Σε ό,τι αφορά συσκευασμένα απορρυπαντικά πλυντηρίων ρούχων, οι λιανοπωλητές πρέπει να αναγράφουν, εκτός από την τιμή πώλησης, επιπλέον τον συνολικό αριθμό πλύσεων ή τον συνολικό αριθμό δόσεων καθώς και την αξία κάθε πλύσης ή δόσης.



Κατσέλη: Ανάπτυξη ύστερα από 2 χρόνια



Στο μεταξύ, χθες η υπουργός Οικονομίας Λούκα Κατσέλη, η οποία παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στους ξένους ανταποκριτές για τις δράσεις του ΥΠΟΙΑΝ, εμφανίστηκε προβληματισμένη για τις επιπτώσεις που θα είχε μια μεγάλη μείωση μισθών στην Ελλάδα, εκτιμώντας ότι κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε πρόβλημα ανταγωνιστικότητας στο μέλλον.



Προέβλεψε δε ότι η Ελλάδα θα αργήσει να δει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, σημειώνοντας ότι «δουλεύουμε σήμερα για να υπάρχει βιώσιμη ανάπτυξη μετά από δύο χρόνια». Εξέφρασε επίσης την άποψη ότι η Ελλάδα δεν είναι ακόμη έτοιμη να προσελκύσει μεγάλες επενδύσεις ενώ εκτίμησε ότι το οικονομικό κλίμα θα αρχίσει να βελτιώνεται προς το τέλος του 2011 και μετά, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα «εμπροσθοβαρή μέτρα προσαρμογής» που προβλέπονται από το Μνημόνιο. *

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου